The story about the cake.

Idag på morgonen fick jag ett sms:
Vi kommer ikväll :D
åker snart från hudiksvall :D
kram.


Så vad fasen gör man?
PANIK?!
HA! Bara förnamnet!

Jag hade förväntat mig att dom skulle vara borta 2 dagar till, minst!
Men inte det inte. Så jag städar, städar, mutar johan så han klipper gräset, städar, städar..
Vad tror ni händer sen? - städning såklart!

Men mitt i allt städande (i know, confusing) kommer jag på att det är deras bröllops dag!
Och vad måste jag då göra?! Klart, en tårtaaaa :D dagens höjdpunkt, helt klart! men det var bara vad jag trodde.. ack vilket misstag.

1. Ingen ättiksprit, PANIK IGEN! Emma snör sig upp på räääzern, väl på konsum hittar hon såklart inte den! Efter att hon har virrat runt, jag vet inte hur länge ser hon den stå längst ner på en hylla och glänsa. Tanken hann dock slå henne att hon kunde fråga, men hon förträngde den snabbt. HON?! BEHÖVA HJÄLP?!
Noooway
she say!

2. Efter att marängen har vart inne i 65 minuter kommer emma på att det stod 60-70 minuter i ugn, KUTAR till ugnen och ser att läget fortfarande var under kontroll. Hon släntrar sakta tillbak till soffan och puffar till kuddarna och fortsätter se Mia och Klara
10 miuter senare: 75 minuter, (för dem som inte kan räkna)
Emma kollar klockan. HOOLY SHIIIT! Hon snör benen på ryggen och drar ut den ur ugnen, än så länge ser den helt okej ut. MEN, såklart. Det är ju insidan som räknas.. och nej, det stod inte rätt till. Emma gör ett tappert försök till att rädda den, och lyckas! till viss mån..
Medans allt smular sönder hör hon skatornas gälla skrii genom fönsterspringan , hon hör hur det gapar ut: HAHA, jäkla looooser! omg, sopigt?! piiiinsaamt.. du tror att ens nån vill äta den där?!

3. Vanlijkrämen står på tur.. Ska hon lyckas eller inte? Ja det är frågan. Det första hon gör är att bränna fast det. Men har det stoppat henne tidigare? Never! Det ser nu ljusare ut än någonsin, då  tar hon tillfället i akt att snabbt förflytta den till kylen. Då händer det. Hon släpper blicken för 1 sekund, och då känner hon något rinna nedför hennes arm.. Ja, det är såsen.

4. Ja, 4 timmar tog det henne. Så om någon nu ens skulle tänka tanken att yttra sig om hennes tårta, ja, då brister det helt enkelt.
Dödensdöd.

Kom bara ihåg det :)



/e







Kommentarer
Bring it on, bitch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback